Pokarmy źródłem antyoksydantów

Stres to nie tylko jakieś negatywne emocje czy przykre wydarzenie. Bardzo niebezpieczny jest stres oksydacyjny, który powodowany jest działaniem wolnych rodników. Jest wiele czynników przyczyniających się do ich nadmiernej ilości w organizmie, co niestety wiąże się z wieloma negatywnymi konsekwencjami zdrowotnymi. Czas najwyższy sięgnąć po skuteczną broń z nimi w postaci antyoksydantów. Znaleźć można je naturalnie w produktach roślinnych albo sięgnąć po gotowe suplementy diety w tabletkach czy w kroplach.

Jakie antyoksydanty powinny znaleźć się w diecie?

Antyoksydanty są niezbędne do tego, aby organizm był w stanie prawidłowo funkcjonować i rozprawiać się każdego dnia z ogromną ilością wolnych rodników. Stres, toksyny w powietrzu i jedzeniu – wszystko to generuje ogromne ich ilości. Jeśli w diecie brakuje przeciwutleniaczy, organizm zaczyna coraz bardziej podupadać na zdrowiu. W diecie powinny znaleźć się produkty zawierające związki o silnych właściwościach przeciwutleniających. Najważniejsze są witaminy A, C i E oraz cynk, flawonoidy, antocyjany, koenzym Q10.

W celu doręczenia sobie tych wszystkich ważnych antyoksydantów, należy tak skomponować posiłki, aby znalazły się w nich: oleje roślinne, owoce, warzywa, podroby, mięso, jaja, orzechy, rośliny strączkowe, nasiona, owoce morza, kasze, zielona herbata. Bardzo mile widziane są w menu przede wszystkim jagody, porzeczki, cytryny, truskawki, grejpfruty, kiwi, papryka, brokuły, natka pietruszki, kapusta, kiszonki.

Antyoksydanty znajdziesz pod adresem: https://evita.sklep.pl/pl/antyoksydanty